søndag 28. mars 2010

Lekerom/Gjesterom

Familien til mannen min kommer fra vestlandet og følgelig trenger vi et gjesterom. Men jeg ønsket oss også et lekerom i tilknytning til stua. Og siden vi ikke har flust av rom kombinerer vi disse to rommene. Senga, som kan gjøres om til dobbelseng, er også fra Ikea. Putene har jeg sydd av ulike stoff fra Stoff og Stil som nylig har åpnet butikk her i byen.

Teppet på veggen er jeg veldig glad i og det betyr mye for meg. Da jeg gikk gravid med Heine for 5 år siden så jeg dette teppet på en butikk i byen, jeg falt pladask. De solgte pakker med mønster og stoff beregnet på å sy selv. Jeg syntes det var et litt vell stort prosjekt for min sykompetanse og kjøpte det ikke. Men etter å ha tenkt på dette en stund syket jeg meg opp til å ta fatt på dette likevel. Jeg troppet opp på butikken og ble utrolig skuffet da det viste seg at de ikke hadde flere slike pakker igjen. Jeg ble derfor så veldig glad da mannen min gav meg en gave på sykehuset og det viste seg at han hadde fått dette sydd til meg! Det var altså han som hadde kjøpt den siste pakken! Snakk om alle tiders mann. Derfor er jeg så veldig glad for endelig har fått en plass hvor jeg kan henge dette opp! Jeg måtte desverre brette noe av det ned for å få plass til det.

S for Sofie og H for Heine. (Mønster fra Stoff og Stil)

Dokumentmappen oppå hyllen er beregnet på tegninger. Inni er det små klistrelapper merket fra 1. til 10 år. Genialt til alle tegninger som man helst vil spare på, men som man ikke aner hvor man skal lagre. Sofie har en tilsvarende med jentemønster, disse er også kjøpt på To i Spann.

Har malt veggen bak døra med matt maling som man kan tegne med kritt på. Har brukt en bildelist til å legge kritt på . Dette ble en slager hos 5-åringen vår! (Ikke super kvalitet på dette bildet)
Wallstickersene er fra Escali er kjøpt hos To i Spann.

Bordet kjøpte jeg på Ikea for flere år siden og malte det kornblått. Jeg lagde også noen sjablonger med motiver fra noen Ikea-kort og malte bordet med disse. Legg merke til at det er de samme figurene på teppet over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar